e-Commerce

ΟΔΗΓΟΣ: Πως να κάνετε Έρευνα Online Ανταγωνισμού

Competitive Analysis - Istopixida Digital Agency

Μια ανάλυση ανταγωνισμού χρησιμοποιείται από τους επιχειρηματίες για να εντοπίσουν τους ανταγωνιστές τους στο industry όπου ανήκουν και να κατανοήσουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους. Η ανάλυση αυτή βοηθά τους ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων να εντείνουν τις προσπάθειες τοποθέτησης και μάρκετινγκ που κάνουν για να ενισχύσουν την παρουσία τους στην αγορά.

Δύο είναι τα βασικά στοιχεία για τη σύνταξη μιάς τέτοιας ανάλυσης. Το πρώτο είναι η συχνότητα. Οι αγορές αλλάζουν γρήγορα, το ίδιο και οι ανταγωνιστές. Για να παραμείνει η ανάλυση αποδοτική, θα πρέπει να επαναλαμβάνεται τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο. Το δεύτερο στοιχείο είναι η έρευνα. Οι καλύτερες αναλύσεις είναι εμπεριστατωμένες, εξετάζοντας κάθε πτυχή της επιχείρησης ενός ανταγωνιστή, από στατιστικά δεδομένα έως υποκειμενικές παρατηρήσεις.

Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο να αναγνωρίσετε από που πρέπει να ξεκινήσετε ή τι να ερευνήσετε. Για αυτό, η ομάδα μας σας ετοίμασε αυτό τον σύντομο οδηγό με γρήγορες και απλές συμβουλές για άμεσα αποτελέσματα! Τα βήματα είναι τα εξής:

  1. Αναρωτηθείτε γιατί θέλετε να συντάξετε αυτή την ανάλυση – πχ ίσως χρειάζεστε μία ανάλυση SWOT ή PESTLE.
  2. Αναγνωρίστε τις βασικές κατηγορίες του ανταγωνισμού στον κλάδο σας.
  3. Δημιουργήστε ένα φύλλο στο Google Sheets για να το μοιραστείτε εύκολα με την ομάδα σας!
  4. Ξεκινήστε την έρευνα googlάροντας!
  5. Εξερευνήστε την ιστοσελίδα τους.
  6. Εξετάστε το SEO τους από το Blog και τα “σπασμένα” links που τυχόν έχουν!
  7. Μελετήστε τις προωθήσεις τους στα Social Media, τα παραδοσιακά μέσα και τις Google διαφημίσεις!
  8. Διαβάστε τις κριτικές των πελατών τους και εντοπίστε αδύναμα σημεία τους!
  9. Βρείτε τα κανάλια μέσω των οποίων πωλούν, όπως το E-Shop τους, το Facebook & Instagram shop, το Etsy ή το Skroutz κατάστημά τους!
  10. Αναζητήστε τις μετρήσεις της ιστοσελίδας τους με online εργαλεία.
  11. Κάντε το ίδιο για την επιχείρησή σας και ξεκινήστε τη σύγκριση!

Τα οφέλη της Ανάλυσης Ανταγωνισμού

Είναι πραγματικά δύσκολο να παραμείνετε ενήμεροι για την αγορά, τους πελάτες και όλους τους ανταγωνιστές σας. Όσες περισσότερες πληροφορίες έχετε, τόσο καλύτερες αποφάσεις μπορείτε να πάρετε, έτσι υπάρχει πάντα όφελος να μάθετε πώς να κάνετε μια ανταγωνιστική ανάλυση για να κατανοήσετε καλύτερα την αγορά στην οποία ανήκετε. Η ανάλυση ανταγωνισμού είναι μια εργασία που μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη στρατηγική σας και στα αποτελέσματα που φέρνει στην εταιρεία σας. Μερικά από τα κύρια οφέλη της ανάλυσης του ανταγωνισμού σας περιλαμβάνουν:

  • Καλύτερη κατανόηση για τα δυνατά σημεία της εταιρείας σας και πως να τα αναδείξετε
  • Εντοπισμός των αδυναμιών των ανταγωνιστών και των πιθανών ευκαιριών απέναντί τους
  • Ευκαιρία να αντιληφθείτε τι λειτουργεί για τους ανταγωνιστές όσον αφορά την τιμολόγηση, τα κανάλια μάρκετινγκ, τα μηνύματα που περνούν και να τα χρησιμοποιήσετε με το αντίστοιχο περιεχόμενο για να εξελίξετε τη δική σας στρατηγική
  • Πρόσθετες πληροφορίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αντιμετωπίσετε συγκεκριμένες επιχειρηματικές προκλήσεις που τυχόν αντιμετωπίζετε

Εστιάζοντας στην επιχειρησιακή σας στρατηγική είναι ιδιαίτερα σημαντική, ειδικά όταν ξεκινάτε. Βλέποντας προς τα που κινούνται οι ανταγωνιστές σας και που ταιριάζει η δική σας επιχειρηματική ιδέα στην ευρύτερη αγορά είναι το κλειδί για την επιτυχία της εταιρείας σας! Ο τακτικός έλεγχος τόσο των δυνάμεων και των αδυναμιών σας όσο και των ανταγωνιστών σας σημαίνει ότι θα έχετε μια συνολικά καλύτερη στρατηγική και κατά πολύ αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας!

Θέλετε να βελτιώσετε την εικόνα του brand σας και δεν γνωρίζετε από που να ξεκινήσετε; Η Istopixida.gr προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για κάθε είδους επιχείρηση! Επικοινωνήστε μαζί μας και ετοιμαστείτε να γνωρίσετε όλες τις δυνατότητες του digital marketing!

Leave a Reply

Your email address will not be published.